Medryttare

Jag håller på att leta medryttare till star just nu. Det har hört av sig några och det kommer en på tisdag klockan 18. Hon ska få träffa honom och provrida lite. Trotts att jag bara har en häst så tycker jag ändå det är svårt att hinna med. Jag vill hinna med andra saker också på eftermiddagarna efter jobbet.
Jag kommer att vara noga med vem som kommer att få "äran" att ha star 1-2 dagar i veckan. :) Vill ha en ansvarsfull person som uppskattar Star för den HAN är. Och framför allt tycker om honom.

I onsdags va det smurfhoppning hos oss. Jag och Star va med och hoppade 60 och 70 cm. Gick jätte bra och han tycker verkligen att det är kanon kul. Vi red två felfria rundor. :) Hoppade till och med en mur. (som vi fuskat och hoppad dagen innan också så att han skulle ha sett det innan).
Han känns verkligen jätte fin nu. Spänstig och fin. Kan bero på hoppningen faktiskt. Han brukar alltid kännas ectra fräsch efter att vi hoppat. Det har jag sagt förut och det håller jag fortfarande fast vid. Jag vet inte varför det är så. Han kanske får en kick av det och att det hänger i. Eller så kan det vara så att han verkligen får sträcka på benen och använda musklerna på ett annat sätt..

I helgen (lördag) så tävlade Alexandra med sin Shatero på deras första 80km på Rimboritten. Vi åkte dit redan i fredags. Vi fick bo på en gård i en egen lägenhet. Hur lyx är inte det. Det fanns dusch både till oss och hästen.
Lördagen började med att vi gick upp strax innan sex. Eftersom vi bara hade 10min till tävlingsplatsen så va vi framme tidigt. Strax efter halv sju.
Förbesiktningen gick bra och dom va klara för start. Hela dagen flöt på bra och de kom in som sista ekipage med tiden 7h och 20min (ca). De blev godkända i slutbesiktningen med kommentaren "han kan gå åtta mil till".

Hemvägen gick också bra. Åkte en annan väg än dit. Så den va väldigt bekväm. Bara stor väg. (E18).

Nej nu ska jag laga lite mat.. svälter här :D

Ha de bra..
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0