Slapp dag

Ja usch idag känner jag mig bara helt förslappad.. gick upp kvart i sju idag och åkte till stallet för att släppa ut hästarna.. Alltid lika tacksamt att komma dit till deras glada gnägganden..
Eftersom ingen häst har täcke gick det ovanligt fort att ta ut dom.. va hemma igen halv åtta.. gick och la mig en stund till eftersom Tobbe låg kvar.. han drack ju igår så han va lite seg upp än vanligt.
Men när jag väl somnat till så blev jag ju självklart jätte trött och jätte seg så jag sov ända till elva.. fy på mig. Men skönt va det.. :D Pumba höll mig sällskap såklart :D

Har varit nere på stan och hämtat ut mammas linser.. hon tappade den ena igår och hon pallar inte att ha glasögon.. så hon ringde mig i panik. De va på sjön och hann inte in innan det stängde.. och som tur va hade de ett par hemma i hennes styrka..

Sen åkte jag hem igen och la in en maskin (tvätt alltså) och la mig och kollade på sjukhuset och du är vad du äter.. nu börjar diagnos okänd. Väntar på att tvätten ska bli klar så jag kan hänga ut den och sen åka till stallet och rida. Idag blir det en lång tur hade jag tänkt. Ska rida 30 km rundan. Den är roligast eftersom man inte rider där så ofta.

Nu är det ju som sagt en enda vecka kvar till Hökensås ritten.. längtar massor.. och jag håller med vad Alexandra Norberg skrev i deras blogg ang hur vi pallar med denna sport när man får gå upp mitt inatten och åka massa mil och rida massa mil och sen sätta sig i bilen igen och åka många mil hem trött och jävlig..
Jo det är för att det är ju faktiskt det roligaste som finns.. när man känner sig sådär trött efter en hel dags ridande och åkande så vet man ju hur kul man faktiskt haft :D
Tänk att bara för några år sen visste jag knappt vad distans va.. det va när Emma Söderström kom in på salongen och färgade håret hos mig som jag fick veta massor om det, och det lät ju bara hur kul som hellst..
Då hade jag ju min första häst, mitt stora fullblod knappen.. så jag följde med henne ut på en sväng i skogen.
Sen gick det ganska fort med allt.. eftersom knappen va triangelmärkt så gick det ju inte att tävla honom, så jag lämnade tillbaka honom (hade han bara på foder)  och skaffade Affe (arabian flame). Började träna en massa och va med på min första tävling (hearitten). Tyvärr så gick det inte vägen utan åkte ut i slutbesiktningen med en markering på vf. Han fick ett ganska tråkigt skavsår av pulsmätaren som jag red med.
Men vi va tillbaka igen nån månad senare på A9 ritten och då gick det.. och då va jag helt fast.. den känslan att få godkänt i slutbes är helt obeskrivlig. Tyvärr så hade Affe mycket problem med VB hela tiden med mugg, rasp, lymfangit och sen en regäl stukning efter sydnärke ritten.. efter ett besök på ATG fick jag diagnosen "förslitning på ringbandet" som då hade uppkommit pga lymfangiten som han hade haft tre ggr på kort tid, och sen stukningen gjorde det ju absolut inte bättre..
Hade turen att hans förra ägare ville köpa tillbaka honom, och det va då Star kom.

Han och jag gick vår första tävling nu på Hearitten, och det vet ju de flesta hur det gick.. typiskt.
Men håller tummarna för att det ska bli bättre nästa lördag..

Här kommer föresten några bilder från igår och även några bilder på kissen som faktiskt börjat få vara ute lite smått.. :D



Han älskar verkligen sitt hösilage :D






Pumba smyger på en humla




Det kom en fågel som va intressant


Igår va vi ute hos Henrik Scane och grillade och badade. Här är Tobbe i grillartagerna, han älskar verkligen allt som har med eld att göra :D


Här eldas det majbrasa


Tobbe är i sitt esse :D


In action

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0