Varför?!

 Ja det är många varför just nu.. varför ska alltig kosta så förbannat mycket pengar.. JAG HATAR PENGAR.. eller mer att allt ska vara så förbannat dyrt.. ALLT man gör måste kosta pengar.. PUST.. Har så fasansfullt dåligt med pengar just nu.. och att köpa ett nytt träns etc va kanske inte mitt smartaste drag.. men men så är det.
Sen så va ju hovslagaren ute igår och slog på skon som han tappade.. det är egentligen tid att sko om så han skodde den foten och skulle komma tillbaka till veckan och ta de andra tre.. min reaktion va.. - Men kan du inte ta båda fram så blri det liksom jämnt..
Men han sa att det inte hade någon betydelse.. så så fick det bli..
Skulle rida efteråt.. eller ja några timmar senare.. och gör iordning allt och rider iväg.. halvvägs hem så låter det konstigt i skorna tyckte jag.. (han har sulor på alla utom den nyskodda) så jag tänkte att det kanske va för att han saknade sula på ena.. men ändå stämde det inte.. sen när jag kom ut på asfalt så hörde jag hur det verkligen klingade.. så jag hoppade av och kollade.. jojomän nu va den andra skon lös.. FRAM.. ÅHH.. det va bara att rida hem och försöka få av skohelvetet.. och HUR lätt är det liksom utan verktyg? Stod tillsammans med min medryttare med en tång och försökte först bända av den.. men det gick inte.. så vi började pilla ut sömmen ur skon.. tillslut efter typ 30 min fick vi av den... och vi lovade oss själva att ALDRIG bli hovslagare.

saker och ting går verkligen emot mig nu alltså.. all tur har vänt.. =( Tycker det bara är en massa motgångar nu.. Usch.. Jaja får hoppas att det kommer en vändning snart.. VÄLDIGT SNART om jag ska orka med allt detta..

nej nu måste ja till stallet.

Kram på er och hoppas ni har det bättre..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0