High school musical 3

Det har varit en dans relaterad kväll ikväll.. Först va det let´s dance och sen va jag och hyrde high school musical 3.. Gud vad man drömmer sig in i rollen som dansare.. särskillt i filmen high school musical.. har sett alla filmerna och jag tycker dom är så bra. Jag gillar musikaler för övrigt.. hade jag varit bra på att sjunga och lite mindre blyg för att stå i centrum så hade jag försökt vara med i en för längesen i en.
På min fasters bröllop fick jag lära mig en massa danser.. min ingifta kusins pojkvän lärde mig.. de tävlingsdansade. Fick lära mig tävlings bugg, tre manna bugg och vals och foxstrott (eller hur det stavas). Och ärligt talat så är det ju HUR kul som hellst att dansa.. Men man ska ju ha någon att dansa med.. och någonstans att vara och någon som lär en. MEN vi bor i PYTTE LILLA kristinehamn, och här finns det ju inget sånt.. Även om det fanns så skulle det vara svårt att hitta nån seriös person att lära sig dansa med.
Hade man bott i en storstad hade det ju inte varit några som hellst problem. Men men.. jag har ju ridningen som min stora passion.. vilket det också är.. men det skulle vara väldigt kul att lära sig att dansa på riktigt.. Pardans alltså.. inget sånt där hopp och studs ensam inte.. nej nej.. utan de här traditionella danserna som är med tex. i let´s dance. Tänk om man kunde få vara med där.. men tyvärr är jag inte kändis så risken är ju inte så stor.. och min blogg är ju inte lika poppis som blondinbellas så jag kan inte bli känd på det sättet heller.. inte för att jag skulle vilja bli det genom att blogga.. hmm kul arbete att sitta och blogga flera timmar om dagen om allting.. framför allt kläder.. är inte speciellt intresserad av kläder mer än att jag vill att det sitter snyggt och är skönt.. Sen det där med mode är inte så intressant.. visst jag använder väl inte helt ute grejer.. men vissa saker är bara för mycket. Tacka vet jag jeans och t-tröja eller nån fin långärmad om det är kallt.. det är bekvämt, sitter snyggt och alltid inne.. neutralt med.. :D Sen kan man liva upp det lite med lite färg.

Gud va jag skriver.. man kan ju tro att jag inte har nåt att göra.. och det har jag inte heller.. Men en sak är säker.. jag skulle aldig åkt till stallet idag.. för idag måste det vara min olycksdag.. Det första jag ser är att stars täcke är trasigt.. IGEN.. och sen när jag står och mockar ser jag blod på han ben.. han har fått ett sår som ser ut att vara efter en brodd.. ingen farligt för han va varken halt eller hade ont.. sen efter det när jag ska kratsa hovarna så ser jag att han har TAPPAT EN SKO.. Det va så fint avtrampad att det inte ens syntes att han inte hade en sko där.. foten va varken trasig eller rispad av sömm. Såg precis ut som om den liksom bara hade fallit av.. att sömmen liksom bara hade släppt.. eller att det aldrig hade suttit en sko där.. Men SUCK.. nu måste man få tag i någon som kan slå på den åt mig.. Som tur va hittade jag den i hagen.. helt oskadd.. inte böjd eller nåt.. Sulan va också kvar.. hel och intakt.
Frågade runt lite om någon visste någon som kunde.. fick några svar och ska försöka få tag i någon imorgon.. i värsta fall om de inte vill komma får jag åka dit med honom.. gah.. tröttsamt.. med allt på en gång också..

Fast lite bra saker har hänt idag.. Min syster va ju som sagt på Gekås (ullared) idag.. vi ringde videosamtal när hon va på hästavdelningen :D Hon hittade rosa transportskydd 200 kr för alla fyra.. Ett fleece täcke i rosa 149:- och en grimma i rosa 30:-. Massor av grejer för bra pris.. transport skydden är jag mest nöjd över.. det är såna höga som går upp en bit på benen.. snyggt. :D Sen lite svarta dikaler på dom blir det perfa vettnu :D
Hon köpte en lattbur också.. en sån som man transporterar katten i.. Jag/vi får ju våran katt när min kära syster kommer den 20 mars.. (på min födelesdag by the way) och då tar hon med sig katten.. :D Lilla pumba. :D

Hmm jag har verkligen ingenting att göra.. Tobbe är jätte sjuk och bara sover den stackaren. Själv är jag bättre och kan inte sova.. Abstinensen börjar ta form nu.. att vara still alldeles för länge är inte min grej riktgit.. inte Tobbes heller.. han mådde ännu sämre under dagen för att han inte kunde åka till huset och fixa.. men han orkade verkligen inte.. vilket jag förstod.. och hade han försökt åkt hade jag stoppat honom.. man måste vila för att bli frisk jue.
Ska väl snart lägga mig och kanske läsa lite.. håller på att läsa Harry Potter för typ hundrade gången eller nåt.. Läser igenom alla sju lite då och då.. Hur bra böcker som hellst.. de kan jag verkligen rekomendera.. För varje gång jag läser dom blir de bara bättre och bättre.. Men jag är lite så.. jag kan se en film som jag tycker är bra gång på gång på gång på gång utan att tröttna.. men då ska jag verkligen tycka de är bra.. precis som harry potter filmerna och Mama mia och narnia. Tröttnar aldrig på de filmerna.. Jag har kollat på Harry Potter och den flammande bägaren typ tusen ggr.. för när jag bodde i min etta i kga så somnade jag till den filmen varje kväll.. så jag kan nästan alla repliker i den filmen. :D Men jag tycker fortfarande den är jätte bra. Fast jag blir lite sömnig av den.. men det beror på att den påminner om förut när jag somnade till den och sov hela natten till den filmen.. för när den va slut började den om igen :D
Det låter lite tokigt men så är jag :D

Fick förresten ett sms idag om att mina grejer va påväg :D fast det kanska jag redan skrivit :D ops :D Men jag är så förväntansfull över hur det kommer se ut :D Fast jag tror det kommer bli alldeles jätte bra. :D Kul med nya ridbyxor också. :D
Pratade med Alexandra också och hon skulle kolla med en släkting till sig som är motivlackare om han kanske kunda lacka min hjälm :D Antingen svart med rosa dikaler eller tvärtom.. Får se vad jag vill när det väl kommer till kritan om det överhuvudtaget blir nåt :D Annars måste man väl kunna höra av sig till en vanlig lackfirma? Jag menar om man tar svart, det lär ju finnas överallt.. jag menar det finns ju många svarta bilar liksom.. :D

Nej nu ska jag sluta.. man ska ju orka läsa allt detta också.. även om det mesta bara är nosens.. om dans mode hästar filmer böcker sjukdommar etc etc.. :D har ändå fått med en massa..

Ha det bra nu
Och godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0