Dåligt..

När min syster va och hämtade Pumba i Lerum i söndags.. och påväg hem så upptäckte hon att han hade öronskabb.. Hon tyckte också att han vaväldigt smal. Så hon bokade tid hos veterinären och fick tid igår (tisdag) klockan fyra. När hon kom dit så kollade de upp honom och han hade inte bara öronskabb utan också en infektion i hela kroppen pga skabben. Och veterinären sa att han måste ha haft skabben länge för annars hade han inte fått infektionen och varit så undernärd. Så nu ska han gå på pensilin i två veckor stackarn.

Tyckte då i alla fall att vi inte skulle behöva betala någonting då veterinärkostnaden inte va speciellt billig. Så Tobbe ringde henne igår kväll och berättade vad som hänt och vad veterinären hade sagt om skabben och undernäringen.. För dom borde ha sett detta tidigare.. plus att de anda också måste ha samma sak. Men vi slapp att betala någonting för Pumba.. så nu är han i alla fall på ett bra ställe och slipper det där skitiga stället han kom ifrån. Min syster sa att det va jätte äckligt där och att hon bara ville ut därifrån..


Men för övrigt är Pumba jätte go och inte blyg alls. Han är en liten tuffing också.. Min syster har ju hund också men den är han inte rädd för heller.. Utan fräser åt honom och hotar med tassen om han är dum.. men backar gör han inte :D En riktigt liten tuffing det där :D


ÄNTLIGEN har jag köpt en egen gps igen.. Ska blir så skönt att få börja rida med en sån igen. Den borde komma idag då han skickade den i måndags eftermiddag. Köpte en lika dan som jag hade innan.. har inte så fett med pengar och den är billig och bra.. bara 900 för den.. och frakten bjöd han på.. tyckte jag va sjysst..


Igår red jag ca 20km.. Eller ja, vad jag tror i alla fall.. red på ganska bra i 1h 35min så det borde ha blivit nåt sånt.. Men från och med idag eller när det blir behöver jag inte gissa hur långt jag har ridit, utan jag kommer att VETA :D


Sitter och glor på tv just nu.. börjar kvart över ett idag.. Kommer sluta rätt sent idag då jag har en urtagning av löshår vid fem. Och imorgon kommer jag sluta  halv nio.. men börjar klockan två så jag kommer hinna rida på förmiddagen imorgon.. Gött. :D


Nej nu ska jag hitta på nåt mer :D


HA de..


Ps. Kommer upp med mer bilder på kissen sen när jag orkar hämta mobilen i sovrummet :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0