konstigt

Varje dag när star kommer in från hagen så har han en vattenfyllnad på ganascherna (stavning?) Vet inte om det är en vattenfyllnad men det ser så ut.. Jag har tempat, kollat om man är hostig eller snorig eller ömm men inget av det är han.. Han är precis som vanligt..
"svullnaden" försvinner under natten eller efter jag ridit. Sen kommer det igen efter att han varit ute. Hmm vet inte vad det kan bero på.. är det någonting han äter?? Han har både fått vila några dagar och sen har jag över ridit regelbundet.. men inget av det hjälper.
Han har ju haft detta i några veckor och när han hade det första gången så ringde jag vet. men eftersom det är borta dagen efter så sa han att det inte borde vara något allvarligt eller farligt eftersom han inte har några symptom.
Satellit hade också samma sak en dag, men bara den enda dagen.. så någonting i hagen verkar det ju vara eftersom satelit också hade det en dag.

Ska släppa dom i en annan hage på fredag (bete). Får se om det blir bättre då.. hoppas. Det ser ju tråkigt ut.
De kommer få fortsätta gå in på natten..

Om någon vet nåt om detta, om ni kanske varit med om samma sak så skriv gärna..

MVh Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0