Betet

I förr går så släppte vi ut Star och Satellit i betes hagen... de fick börja med att gå där halv dagar så inget dumt händer med deras magar.. Både Star och Satellit äter non stop. :D
Det är som en liten gång från stallet ner till själva hagen de ska gå igenom.. och det va ett väldigt race där innan de hittade.. fega och vågade inte ta sig i mellan träden för att senare komma ut på det stora gärdet.. men tillslut tog star modet till sig och provade att springa ner.. och då vågade satellit också..
Sen va det en massa springande med spänstiga steg och kolla hagen.. men det va minsann inte länge för sen så slog det tvärnit och de körde ner huvudena i gräset och började äta.
Senare efter lunch när jag plockade över dom till den vanliga hagen så kollade jag stars ganascher för att se om de va "svullna" efter betet.. men det va de inte.. så det måste vara något i hans vanliga hage som han äter som han inte riktigt tål.. MEN VAD??!!
Synd att jag inte hade en kamera med mig så jag kunde ta bilder av springandet.. men min "lagade" mobil fungerar såklart inte i alla fall..

Ska snart åka till stallet snart och ta mig en ridtur i solskenet. :D

Ha de bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0