Sydnärkeritten

Ja då va man hemma efter en hel dag på tävling. Vi hade otroligt tur med vädret.. det va inte pött hett men heller inte regn eller kallt. Regnet kom när vi hade lastat in hästen i transporten och skulle åka hem. :D
Jag red som sagt tillsammans med Alexandra och Barrax.. och vi sattsade på att genomföra ritten och bli godkända..
Gick upp kvart i fem imorse och packade ner all mat som jag hade köpt och sen bar det av till stallet. Kopplade på kärran och in med hästen.. Hade morgonen i stallet så de andra hästrna fick också sin mat och fick komma ut tidigare än vanligt :D Men de verkade inte sura för det hehe..
När Star stod i transporten åkte vi till statoil för att tanka och sen möta upp Marie Lundell från samma klubb. Vi skulle ta följe slag till tävlingen. Dom va lite sena så vi kom iväg ca kvart över sex. Hämtade upp Virre och Linda på statoil i karlskoga (frida va redan med i bilen).
Det va väldigt lätt att hitta med den väldigt bra vägbeskrivningen..

Väl på tävlingsplatsen så plockade vi fram grejerna och reste tältet.. Jag veterinärbes. och hjälpte sedan till.. Bangenomgången va 9.10 och sen startade vi 10.30.
Första slingan va 31 km och det va väldigt bra uppmarkerat, det gick verkligen inte att rida fel. (stor eloge till banbyggarna).
Star kändes pigg och fräsch hela tiden.. pinnade på som aldrig förr :D
I grinden pulsade han in på 56 slag.. och fick en etta på hudkollor (tror det heter så men det va alltså pga vätskebrist) annars gick han igenóm fel fritt.

Ut på andra slingan hade jag en svacka.. va jätte trött och slö, mådde illa och hade ont i magen och huvudet. Star va lika pigg som innan.. Efter 1mil så gav sig svackan och jag kom igång igen..
Vi galopperade in över mållinjen och Star va lika oförskämt pigg. Pulsade ner snabbt och jag gick in i grinden efter tio min med puls på 49 slag. Men när dom skulle pulsa så kom solen fram och han steg några slag till 54.
Fortfarande en etta pågrund av vätskan även efter att han druckit.. men tydligen inte tillräckligt. Annars felfri..

Så både jag och Alexandra blev godkända.. Camilla (alexandras mamma) kom trea i sin klass och Emma Söderström kom fyra med Best Condition. Vilken klubb vi har alltså.. Grattis till er andra i klubben till era godkända ritter idag :D Är stolt över att vara medlem i en sån klubb som våran. Så bra ryttare..

nej nu är jag så trött så trött efter dagens tävling och bilkörande dit och hem så jag ska sova.. :D
Bilder kommer inom kort.. det visade sig att batteriet nästan va slut så det blev inte tusen kort men Alexandras pappa tog massor så jag länkar dit när de lagt ut dom :D

Godnatt

Kommentarer
Postat av: Camilla Norberg

Hej Sara!

GRATTIS till dig/er med för en godkänd ritt!

Du lotsar din Star på ett ypperligt sätt genom sin uppbyggnadsfas för att kunna bli en bra distanshäst!

Det ser lovande ut när man tittar på ryttarprotokollet från Sydnärke! :)

Kram Camilla

2009-07-06 @ 11:59:15
URL: http://teamnorberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0