Träningsritt

Igår va jag och star på träningsritt på A9.. Va rätt många som kom dit.. kul.. de flesta red 15 km.. Sen va det jag och 6 st till som red 22 km. Vi tappade två efter vägen, vilket berodde på att den ena tjejen som red en fux inte hade ridit så långt innan och inte med så mycket trav.. så när vi mötte en del av den andra gruppen så följde de med dom istället.. med tydligen hade inte det heller gått bra.. hörde rykten när vi kom tillbaka till körplan.. tänker inte gå in på det mer för inte bra att hänga ut någon.. men synd när det händer.. tycker synd om hon som råkade ut för det. Så ska det inte va, detta är en sport som man ska ha kul ihop.. jag har alltid gillat distans folk för de är så himla trevliga och hjälpsamma.. så när man hört såna här saker så blir man både förvånad och lite besviken. Pust.

Jaja.. star gick jätte bra.. hade ett fint tempo och hade jätte fina galopper. Han verkade tycka det va jätte kul.. Hann fann en ny vän i Camillas Sobra.. De höll samma tempo så han verkade gilla att spinga bredvid henne.. :D
När vi kom tillbaka pulsade han ner jätte snabbt.. för när Göran kollade pulsen 5 min efter ankomsten så hade han jätte låg och fin puls.. Och han verkade inte alls trött när vi kom hem heller.. Får se om han är lite stel idag eller hur han är. Vi red ju lite snabbare än vad jag brukar rida. Star är ju lite segare när man rider ensam. Vi höll en snitt hastighet på ca 13,5 (tror det va typ 13.7 eller nåt sånt med minns inte exakt så jag rundade av lite. :D
Själv så va jag rätt stolt över mig själv att jag faktiskt verkar ha tränat såpass att jag inte va speciellt trött någon gång under ritten eller efteråt.. kände verkligen att jag skulle kunna rida längre.. och det kändes på star att han med skulle kunna det och det känns verkligen hur bra som hellst.. KUL när man ser att träningen ger resultat :D

Längtar verkligen till hearitten. :D

Malin ringde igår och berättade att hon fortfarande inte har fått svar av Åsa (Stars ägare).. Hon har skickat ett mejl och tre sms.. Men inget svar.. Hon berättade hur det låg till att hon inte kunde komma tillbaka och jobba i sommar för hon har en anställning i norge som hon inte vill sabba.. och att hon tjänar mer.. men att hon trivdes jätte bra hos dom och så. Men jag menar vem ger upp sitt anställnningsjobb med bra betalt mot ett häst jobb mitt i skogen som bara är sesongsrealterat och mindre än hälften så mycket betalt som hon får nu..
Hon frågade till och med efter kontonumer så hon kunde börja betala på star.. Visst att hon kanske behöver tänka men jag menar hon kan ju svara och ge henne numret och sen säga att hon måste ha mer tid att tänka.. och som malin också skrev att vi vill ju veta, för om vi inte får ha kvar honom i sommar känns det ju onödigt att träna upp honom till tävling. Men hon skulle skicka ett till mejl idag.. och får hon inget svar senast imorgon så skulle hon ringa hennes son och fråga honom om han vet varför hon inte svarar.. för med honom vet hon att han svarar när hon ringer eller skickar sms.. Får se vad som händer.. jag menar hon kan ju inte undvika oss för all framtid.. vi har ju en av hennes hästar liksom..

I fredags va jag hos Alexandra i storfors och kollade på hästgrejor på ett "hästparty" (samma sak som tex ljusparty).
Hittade inga roliga saker.. vi är ju liksom ute efter saker med lite färg.. våra färger som vi rider i. Men det va mest dressyr saker.. Sen efter det kom Tobbe och vi åkte och åt och sen kollade vi på let´s dance och Hjälp!.

Nej nu ska jag fortsätta rufa lite på internet och sen blir det stallet.. en liten lugn ridtur blir det ju såklart.. :D

Ha de

Kommentarer
Postat av: Sara

hallå

2009-02-02 @ 17:39:25
URL: http://arabianflame.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0