Rosa..

Jag satt och drömde mig bort på mias sida (distansritt.nu).. Kollade in hur det såg ut i hennes lilla butik.. å jag kan inte sluta förundras hur mina ögon hela tiden dras till det rosa tränset.. de rosa tyglarna och de rosa martingallarna. Jag kan inte sluta drömma om att jag en dag ska spendera lite pengar på och köpa en uppsätning rosa grejer.. VAD alla andra ÄN tycker om att jag inte ska ha rosa för jag har en "kill"häst. Men jag ÄLSKAR rosa.. jag vill bita i det för att det är så fint.. jag vet att den dagen jag väl köper ett så kommer jag inte kunna sluta att titta på det. Det va nästan samma med det ljusgröna jag köpte.. den liksom stack ut så mycket från mängden.. lyste liksom.. och det älskar jag verkligen.. ångrar lite så här i efter hand att jag inte valde rosa ändå.. det hade varit det ultimata :D Då hade jag nästan fått tagit med det hem varje dag för att kunna fortsätta titta på det..
Jag minns känslan när jag gick in i sadelkammaren och såg det gröna tränset hänga där och lyste verkligen.. mmm.. jag har en fallenhet för lysande färger.. Även gult och orange är fint.. men då ska det verkligen va lysande.. hellst nästan genomskinligt.. så att det lyser ordentligt.. :D Ni tycker säker jag låter tokig.. men jag kan inte rå för det...
Jag får liksom en längtan i kroppen att spendera pengar när jag ser de rosa grejerna.. MEN jag måste hålla mig i skinnet för jag har dåligt med pengar och jag behöver andra saker.. tråkiga saker om man jämför med det rosa. :D
Måste ju ha en gps, sen ett sånt puls handtag.. (kan inte rida med pulsmätaren.. den sitter inte, så jag byter hellre till en sån man pulsar med innan grind..) tävlingsbok (ska köpa en snart så jag hinner få den innan tävlingarna börjar.. fixar det till veckan ) sen ska star vacc i mars.. så där försvinner ännu mer pengar..
Jag får helt enkelt nöja mig med det röda.. fast det är fint det med, men ändå inte lika tillfredställande som rosa :D

Ligger just nu i sängen och skriver.. Tobbe sover som en stock (kan ni tänka er att redan sova vid denna tid en söndag.. men det har väl varit en häktisk vecka antar jag) men jag i mitt ställe är inte ett dugg trött.. snarare tvärt om.. pigg som bara den.. och jag som tänkt gå upp lite i tid så jag kan rida på förmiddagen och då hinna med mer av dagen..
Frida Nilsson fyllde 20 i veckan så vi ska dit och gratta henne imorgon.. det blir lite alkohol och mat.. sen utgång.. och Tobbe SKA med om jag så ska dra honom i håret hela vägen till karlskoga.. så dä så..

JUST ja.. star och satelit va med i NKP idag (nya kristinehamns posten, alltså kristinehamns lokal tidning)
Så snygga så :D Försökte fota bilden med mobilen men blev kasst så jag la ner.. men det va en gullig bild.. såg ut som om man hade tagit dom på bar gärning med något.. båda såg förvånade och skyldigt oskyldiga ut haha..

Nej nu ska jag sluta..

ha de..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0