Stegring

Mmm det är just den fula ovanan som Star har börjat med.. Han gör det visseligen endast när jag Longerar/tömmkör.. Men det är ju rätt irriterande eftersom det kan ju börja komma även när jag rider sen.
Han brukar göra det i samband med att jag försöker smacka på honom framåt.. så springer han först som en galning sen gör han tvärnit och stegrar sig.

Igår när jag tömmkörde så fick han för sig att stegra sig, då fick jag nog och ryckte till lite i tömmarna och röt... Då stegrade sig han ännu högre så han slog över och ramlade baklänges.. Tur som det va så va vi i paddocken där det är rätt mycket sand och väldigt mjukt så han slog sig inte.. Men jag hoppas det skrämde honom så han  slutar.. för det kan ju bli farligt om han fortsätter med de där dumheterna..

Självklart så blev man ju lite orolig efteråt när man lugnat ner sig och började söka igenom honom efter sår/skador. Men inget syntes.. Inga ömma ställen eller nåt.
Idag så red jag ut en mil ungefär och han va precis som vanligt.. Rätt pigg faktiskt för att  vara Star.. Pinnade på som aldrig förr :D

Tror stegringen kan bero på att han  blivit modigare och kaxigare.. Han tror han är tuff. Sen även att han har muskler och ork gör ju sitt till också.

Nej nu måste jag äta.. har inte hunnit äta speciellt idag.. även om jag varit ledig har jag haft fullt upp. Fast ändå sköna och softa saker.. Imorse så lyssnade jag på ljudbok i 3 timmar :D Sen va jag och syrmin i K-stad och kollade runt lite sen har jag som sagt ridit..

Ha de bra..

Kommentarer
Postat av: elin

Ja jag hade kul i fredags! :D Hade ni? Ja jag förstog att du hade fullt upp, men du får säga till när du känner att du har tid, jag har ju tid jämt så lättare att du säger till än att jag ska tjata :) Kram

2009-08-11 @ 16:33:12
URL: http://pumanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0