Billingeritten vs Star & Catanja

Igår så gick billingeritten av stapeln.. Vi åkte hemifrån kvart i sex och fick följe tillsammans med Team Norberg (teamnorberg.se). Vi kom fram strax efter sju och förbes började halv nio. Så vi hade lite dö tid där emellan men passade då på att packa upp och äta..

Star gick igenom förbes utan anmärkningar.
Starten gick klockan elva.

När vi red fram som bäst kom det fram en tjej på ett vitt sto och presenterade henne och sin häst som Madelene och Catanja. Hon berättade att Catanja och Star hade samma pappa.. Jag blev helt paff och väldigt glad att Star faktiskt har syskon.. och kul att ven möta henne ute på distans banorna..

Banorna va väldigt fina.. lite små blött här och var men det va inget farligt. Det va mycket skog att rida igenom vilket fick en att tänka efter hur man red.. Det märktes på Star att han tyckte det va roligare än att bara rida på slät grusväg.. Han fick använda fler sinnen än springa sinnet :D

Vi gick i mål på en 5 plats.. Vårat första upplopp ägde rum :D Han hade hur mycket krafter kvar som hellst. Behövde inte driva speciellt utan han fattade vinken och sköt iväg som ett skott..

En liten incident häde vid mål som fick konsikventer senare. Jag och Natahalie red in på fel sida av målstolpen så vi fick vända och srpinga tillbaka.. så alexandra och madelene kom in före oss.. men sen när de ropade upp paceringarna så säger de att jag kom före Alexandra. Hmm det va ju inte sant.. men de kunde tydligen inte ändra på det för dommaren som satt vid mål påstod att det va jag som kom först.. så jag kom egentligen in på en 6 plac och Alexandra på en 5 plac. Men men så kan det bli.. och vi fick ju båda en plac i alla fall..

Här kommer lite bilder från dagen..
Lägger ut resten på pixbox senare.




 Efter prisutdelningen va man ju tvunge att posera så man har minnen :D


Värmlands ekipagen som tog hem varsin placering i 50km klassen.
Från vänster: Nathalie Löfdahl Hellström med Faldor
Alexandra Norberg med Barrax
Och så jag och Royal Star :D


Här är nästan alla med från pris utdelningen. Bara ettan som inte hela kom med.
Men den hästen med blåatäcket som Star tittar på är Catanja.. Han syster.

Nej det va alla bilder ni fick se.. :D eller snarare alla bilder jag orkade ladda upp nu.. resten kommer till pixbox.. men inte än..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0