Muskler

Det börjar märkas att star börjar få mer muskler.. Han bär sig jätte fint på banan nu, till och med i galoppen..
Red för första gången på banan efter att Frida (min medsyttare) började rida Star.. och det är verkligen STOR skillnad.. hur kul som hellst.. han hade en rund fin bärande galopp som jag aldrig känt att han kunde innan.. och det beror på ju på att han har mer muskler nu och blir regelbundet riden både på banan och en massa distans..

Igår red jag 26 km. Han kändes hur fräsch som hellst.. hoppas det håller i sig till helgen.. har ju ingen bra erfarenhet av det efter Affe tyvärr.. men jag hoppas på en bra tävling och att vi kommer igenom utan några större fel. Kommer rida lugnt och försiktigt och bara för att genomföra.. för att se om han pallar trycket.

Idag blir det bara en lugn behaglig skitt tur.. och imorgon har Frida honom och hon kommer att rida en sväng på banan.. sen ska han skitta igen på torsdag och stå på fredag. Ska tvätta honom på fredag kväll hade jag tänkt.. för han är verkligen jätte skitig.. igår när han böev svettig så va det massa smuts som kom ur pälsen.. så det är dax.. får se om han blir nåt vitare.

Nej nu ska jag sluta..
ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0