Hearitten

Idag va det Hearitten som hägrade.. Vi (jag och Tobbe) gick upp sex och va i stallet halv sju. Matade alla och släppte ut dom.. Lastade Star och åkte halv åtta.
Kom fram till tävlingsplatsen och anmälde mig och gjorde vet.besiktnigen.. Inga anmärkningar förutom gallor bak.
Red iväg på första slingan klockan 10:00 och det kändes verkligen hur bra som hellst.. vi tog oss igenom hela slingan på 30 km och han pulsade ner snabbt (43 i puls efter knappt 5 min) men när jag höll på att svampa av honom så hoppar han i sidled och sliter upp benet och sparkar till så han träffar sig själv på VB (vänster bak) det blev två rispor som va så pass djupa att han började svullna lite och blev stel. Så fick fick inte fortsätta.. Tyvärr.. men veterinären sa att hade han inte sparkat sig så hade han gått vidare för han va väldigt fräsch för övrigt.
Kändes lite surt att åka hem när det kändes så bra under första slingan. Men tyvärr så är det såna här saker som händer.
Så från och med idag så blir det svamp och tvätt träning för star.. och det blir benskydd när vi tränar. Han blir mest irriterad när man tvättar mellan bakbenen och under magen. Så det kommer det bli en massa nu.

Det är bara att komma igen..
Kommer lägga upp lite bilder senare från dagens ritt.. men måste till mamma först för det är hennes kamera vi använde och hon har sladden.

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0