Tiggis

Affe har blivit lite av en tiggis på senaste tiden, fast han gör ju inga dumma fula saker som att skrapa med hoven eller naffsa.. utan han står i boxen med huvudet utanför och lägger huvudet på sne och drar fram överläppen och försöker se gullig ut.. eller nåt.. men det gör han varje gång jag gör iordning maten (foder kammaren är i en box mitt emot hans). Sen även när det är forder dax gör han så innan han får maten. Ska försöka ta ett kort när han gör så nån gång så får ni se hur han visar upp sig och försöker få sig en mumsbit. :D eller en godis kanske :P

Idag blev det ingen ridning. Gick ut rätt sent till stallet så det va så mörkt. Eftersom det bara är skritt som gäller fortfarande så kändes det inte så nödvändigt att gå ner till banan för att skritta runt där inne.
Va flitig nog idag och gick till stallet.. kände mig så nyttig när jag kom dit. Men nu när jag kom till Tobbes jobb så smällde jag in mig en chokladkaka.. typiskt.

Tobbe är på sitt jobb och fixar bilen på kvällarna och vill man då va med han överhuvudtaget så får man helt enkelt palla sig ner hit och va med honom här. Fast det gör inget.. han är söt och go för det... och det bästa av allt.. han är min.. :D

Hoppas på att få min sadel såld inom en snar framtid. Behöver pengarna som jag lånade av mig själv till den nya sadeln som jag köpte även om min sadel inte blev såld. Men jag måste ju ha en sadel att rida i för att kunna rida.. den gammla passar ju inte alls längre. Och det vill man ju inte slänga på sin älskade heller.. att hela tiden rida runt och  veta att sadeln klämmer och trycker lite här och var.. skulle inte tro det.

Ska försöka va lite flitigare med att lägga in kort framöver.. får se när vi får igång datorn hemma med bredband och grejjer.. comhem är inte snabba dom inte. Men när det väl är igång så kommer allt bli bra..

ha de..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0