Piggelin

Affe är verkligen väldigt piggelin nu när han inte blir riden. Han ska ju inte stå helt still utan röra lite på sig då iform med att skritta en bit varje dag. Men han har inte alls någon lust att skritta.. han tycker det är överreklamerat. Han tar ALLA tillfällen i akt för att få börja trava. Så fort man rör sig lite för att sätta rätt sig (rider barbacka) så börjar han trava.. och att få stopp på honom när han väl har börjat är inte allt för lätt.. han står nästan still och travar, men travar gör han. Toliga häst :D men söt är han :D

Har ringt in till veterinären och beställt en ny tid för ett nytt prov.. så det blir antingen onsdag eller torsdag får se vad de säger. Har värdena sabiliserats så kan jag så smått börja sätta igång honom igen. Man längtar så mycket efter att rida när man inte kan göra det. Fick rida malins kuse här i lördags. Det va kul, lite små seg va han om man  jämnför med Affe men han är ju allt annat än seg han får man sitta och bromsa hela tiden istället. Fast med hackamoret så är han mycket bättre.. han är inte sllr lika hård i "munnen" längre så man slipper sitta och dra ihjäl sig och sen så är han mycket lugnare.. kastar inte så med huvudet och fösöker inte springa ifrån mig längre. Skönt. Skönt för affe med kan jag tänka mig.

Köpte en kindkedja till affe på www.distansritt.nu men den är alldeles för lång. Ska ta med den till ritten i lindesberg (fornaboda) på söndag och kolla med henne vad jag ska göra. Ska även inhandla nosgrejen som sitter på hackamoret i rött. :D Jag och Malin har bildat ett distans team. :D  Vi heter "Team Arabian Flame" :D hehe.. vi är röda.

Ja ne nu ska jag ut och tvätta handdukar :D

ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0