Funderingar

Ja usch vad tankarna virvlar runt i huvudet just nu. Ska jag ha kvar affe eller inte? Vill ju tävla distans på högre nivå. Ska ju in till ATG imorgon morgon och göra en utvärdering. Jag vill ju tävla. Och funkar inte affe till de längre distanserna så måste jag hitta på något. Usch..... Jag tycker ju om affe så mycket. Men jag vet att jag kommer ångra mig när väl tävlings sessongen har börjat och jag bara kan vara med på 5 mils tävlingarna och ta det lugnt. Har väl kollat runt lite efter en häst. Har hittat några intressanta. Bland annat en häst vid namn Jafar. Fux, 150, 11år, toppkondition, färdig för att starta distans, väl grundriden, kan massor inom dressyr. Gud vad livet är svårt när man måste ta en massa jobbiga beslut. :s. Håll tummarna imorgon. Ha de

Kommentarer
Postat av: *****

Hoppas att det går bra för dig och din häst. Tänkte bidra med mina funderingar när jag läser dina blogginlägg. Din häst är 15år, han kan med rätt träning fortsätta med sin karriär som distanshäst. Men han har ett par år på nacken, svullen i benen och liknande är ett gott tecken på att du bör ta det lugnt. Så längre distanser och höga hastigheter anser jag att du bör undvika om du vill att din häst ska få ett långt och värdigt liv. Så jag skulle personligen, hur mycket jag än tyckte om hästen , tänka på hans bästa och sälja till någon med mindre förväntningar. Och som självklart får veta om hans problem, så att de inte rider sönder honom.



Du vill tävla på en högre nivå, längre distanser och med högre hastigheter. Och för att träna en häst att komma så långt krävs att du är tålmodig och har is imagen, du måste ta det lugnt för att få en hållbar häst. Annars kommer det sluta på samma vis som den du har nu, håller inte. Det är väldigt svårt att få tag i en vettig häst som är tränad för distans och som är klar för de högre klasserna, om du inte har 70 000+ att lägga ut på en färdig häst? Du kan ha tur att hitta en, men det finns fortfarande en massa frågor runt hästen. Hur är den tränad, vad är den klar för att prestera? Vilken distans och hastighet är den klar för, vilken sorts bana? Kuperad, hård?

Det är mycket du måste ta ställning till. Lycka till!!



2008-10-21 @ 11:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0