Skillnader

Red star för första gången sen han kom till mig. Han kom viseligen igår men ni fattar vad jag menar..
Tyvärr blåste det så mycket så han skvatt mest till hela tiden. Han är väldigt annolunda än affe va.. Av affe fick man farten gratis, men med star måste man driva väldigt mycket (snackar på banan nu, paddock alltså). Det är ju inget man är van vid så det tar på krafterna en del när man rider, sen har jag inte ridit på 1½ månad så det gör väl sitt också..
Det är såna stora skillnader mellan affe och star.. som malin skrev i sitt första blogg medelande hon skrev :Star och affe är varandras motsatser.. Affe är liten, hetsig och inte så efter tänksam, Star är lugn, och väldigt efter tänksam.
Tror att jag känner så stor skillnad nu är för att affe precis åkt, och att jag inte egentligen red någon annan häst än affe innan.. vane sak liksom..

tänker ge det en chans om jag får ha kvar honom i sommar.. eftersom star inte är malins egen utan han kommer från en turist gård i gränna som malin jobbade på.. får se vad hon som äger honom säger om tävlingen i sommar.

Om det inte blir att han får vara kvar så får jag väl leta vidare.. kanske helt enkelt köper en lite ung häst och tränar upp och sen tävlar om några år.. får se vad som faller mig in..

Ha de bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0