Hopp och skutt

Idag, eller ikväll snarare.. åkte till stallet halv åtta, lika sen som vanligt när jag inte kan slita mig från 2½ men på tvn. Meen tillslut så tog jag mig i kragen och åkte ut. Hade redan bestämt att jag skulle rida så det fanns ingen återvändo.. har inte ridit sen i lördags.. usch på mig..
När jag kom dit möts man alltif av en gnäggande star (han gnäggar jämnt). Kikade in i hans krigsfälts liknande box och insåg att den lilla grisen hade blött ner ALLT spån och då menar jag verkligen ALLT.. Jaha.. det va bara att ställa sig att mocka ur större delen av boxen och ersätta det med en lånad torv bal och min egen spån bal. Snyggt och rent blev det i alla fall.. får se hur länge det tar innan det ser lika dant ut.. han är rätt snabb på att lorta ner så mycket som möjligt.. och får han loss vatten hinken så blir det verkligen blött..

Efter mockningen så borstade jag och gjorde iordning.. Idag va det banan som hägrade..
Väl där nere så red jag runt en stund.. men hade ingen motivation att rida dressyr idag.. sååå jag sneglade lite på hinderstöden utanför banan... hoppade av och plockade fram ett hinder och hoppade upp och satte av mot hindret, i trav..
Star är inte världs bäst på galopp så det blev bara tre hopp i galopp.. annars va det travhopp som gällde.. men det gick jätte bra och han hoppade med god framåtanda. Fast efter en stunds hoppande började han bli trött.. det märktes att han inte orkade ta i lika mycket som i början.. så jag hoppade en sista gång i båda varven och sen plockade ihop och red hem..

Väl tillbaka i stallet insåg jag att klockan va tio i nio.. AHHH.. Grace Anatomy börjar ju nio.. så jag skyndar mig som fan.. släger till alla hästarna kvällen och kastar mig i bilen hem.. kvart över va jag hemma.. kom precis till första reklam avbrottet.. pust.. hoppas såklart jag inte missade en allt för viktig del.. då jag inte hinner se reprisen på söndag eftersom jag ska till stockholm på fredag och åker hem söndag eftermiddag..

I helgen är det mammi som kommer att ta hand om star.. jag och Tobbe ska till stockholm i helgen, ha en riktig myshelg.. bo på hotell, shoppa, ev gå på stockholm horse show, äta god mat.. HOTELL FRUKOST :D bara vara tillsammans.. vi har ett halvår i helgen.. myspys..

Nej nu ska jag gå och lägga mig..
Sov gott
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0