Dressyrpass ikväll

Ikväll blir det ett dressyrpass för mig och Star. Denna gång tar jag med mig dressyrspöt.. För gud va han är seg på banan.. är ju ridskolehäst i bakrunden och tycker väl inte om att ridas på banan kan jag tänka mig. Men det blir det ändå för lilla gubben... ingen återvändo. Ska försöka lägga ut några kavaletti bommar och ett lågt hinder som vi kan skutta lite över.. Är annars väldigt feg när det gäller just hoppning. Har varit gör tuff men med åren har det inte blivit så mycket hoppning för mig och därför har nu fegheten trätt in. Hmm kanske blir modigare om man sysslar med det ett tag, men jag hatar att bära hinderstöd.. Gud vad jobbigt.. inte nog med att de ska läggas fram och ställas upp, de ska plockas bort efter att man hoppat färdigt och är helt slut. Pust. MEN vad gör man inte för sporten.. jo hoppas inte och bara rider dressyr och distans :D haha.. fast jag ska försöka ta mig i kragen och göra det oftare.. små skutt och kombinationer och kavalettis är bra för musklerna på både mig och hästen.. även balansen..

Ska försöka få tag i kära Maria också så vi får oss en omgång.. Bra att rida för någon.. Har ju inte gjort det på star och det behövs vill jag lova.. Har ju bara ridit Affe fram till nu så det är ju väldigt annolunda...
Men vad ska man vänta sig av en helt annan häst.

Har försökt att vara duktig med att lägga upp träningen i förväg. Så man vet vad man ska göra och vad man har fått gjort.. då blir det liksom inte att man hattar runt..
SÅÅÅ.. nu i november och december blir det mest lugnt med lite lull i skogen i skritt och trav och även några dressyr och hopp pass i paddocken. Mest styrketräning för hans icke existerande muskler just för tillfället. Men de börjar väl sakta men säkert smyga sig på :D haha..

Det där med tävling då.. Hmm har ju inte fått bekräftat än om Star kan vara kvar över sommaren över huvudtaget. Malin trodde inte det skulle vara något problem men man ska ju inte ropa hej förens man får ett konkret svar.
Men blir det tävling i sommar så börjar den självklart med
Hearitten CR 40km
ev. Hökensås ritten T50km
A9-Ritten T 50km
Sydnäkeritten T 50 km
Fornaboda T 50 km

Detta är bara funderingar.. men hea, A9, sydn, forna blir av om allt blir som det ska.. Kanske till och med rider folksam.. Som jag ser nu inte alls går på samma ställen som i år.. Men det märks.. som sagt vill inte planera för mycket om allt går i kras..

I helgen (lördag) ska jag ta en massa bilder på Star till min nya blogg design som en tjej ska hjälpa mig med. Har gett henne fria händer.. men vill ha mer bilder först innan hon börjar..
Har ju bara en massa bilder på Affe och mig.. inte på Star och mej.. På star har jag nått enstaka.. men inget som är hundra bra.. det ska ju bli fint väder på lördag också så det blir perfekt fotoväder.. inte för att jag är världbäst på att fota och Star är inte världens bästa fotomodell heller.. Han har VÄLDIGT svårt att vara still.. särskillt med huvudet.
Men skam den som ger sig.. får helt enkelt plåta tills det blir bra.. kan åka förbi mamma och låna hennes kamera.. bättre att ta med den än mobilen.. haha..

Nej nu blir det fortsättning på arbetet här.. Frisör vettni..

ha det bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0