Helgens ridtur

Ja efter att jag hämtat massa folk och kanoter så fick jag äntligen gå ner och rida. Vi red 17 km ca. 10,7km/h. i snitt.
Tog det ganska lugnt. Ridturen började bra men sen började det regna SÅKLART.. men det gick bra ändå.. Han fick stå inne de timmarna jag klippte och färgade.. så elva fick han gå ut igen. Det va rätt kyligt ute så han fick regntäcket med fleece fodret i.. Och idag är det ju inte heller världens varmaste väder ute.. skönt ändå att känna att min syster kan gå ner och plocka av det ifall det blir alldeles för varmt.
Måste verkligen ut och börja srpinga.. känner i mina fotleder att det behövs. De är så stela. Jag är ju van att rida i ridstövlar. Men gud va varmt det blir i att rida i dom. Ridstövlarna ger ju en del stöd som inte skor gör. Så det är bara att börja träna upp..

Jobbar nu så jag skriver mer senare.. skriva ner några tankar om Sydnärke..

ha de


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0