Från Bjurstjärn till kristinehamn

I måndags eftermiddag/kväll så red jag från bjursjärn till kristinehamn. Skulle ham från betet så jag tänkte att lika gärna kunde rida hem. Så får man prova det också.. Det va exakt 29,25km och det tog två timmar och 40 min. Det va rtt mycket asfalt så jag fick å så långt åt kanten så det gick inte så fort, Mycket skritt.. Men det är kul att ha gjort det i alla fall.. det är ingenting jag kommer att göra igen. Men det känns lite som en merit att ha gjort det.. mest för min egen del faktiskt. Har alltid funderat på det och nu gjorde jag bara slag i saken.

Affe känns rätt bra inför helgen.. Han är väl inte lika het som vanligt just nu.. men vad kan man vänta sig efter tre veckors ute vistelse. Men nu får han stå inne och sova ordentligt. Han kändes mycket piggare idag tyckte jag.. Tränad lite barbacka ridning i hagen och sen så tränade vi även på att visa upp oss i trav när jag sprang bredvid. Det man får göra inne hos veterinären.. och det jag såg av nr han sprang såg mycket bra ut. Ren och fin trav. Hoppas att det fortsätter i samma stil till helgen så vi kommer igenom vet grinden. Vågar aldrig vara helt säker eftersom han inte gjort det en gång. Man vill ju inte hoppas för mycket och sen bli besviken om det inte går vägen..

Verkar ha fått bukt med skavsåren nu också. Klippte en bit från den gamla tunneln och drog upp den nya sadelgjorden längre upp på den andra sidan och färste sedan den lilla stupen på den sidan jag spänner gjorden.. så den skyddar honom från att skava emot både sadelgjorden och dess spännen. Så nu ser det JÄTTE bra ut. Hoppas det fortsätter och vara det också.

Får se om jag skriver mer innan tävlingen, annars skirver jag efteråt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0