Instruktör

Idag va jag och star till storfors och red för Marine. Carinas kusin.. kanske inte säger så många något men Marine är en tjej från stockholm som är duktig..

I alla fall.. åkte till storfors runt halv tolv. Red för henne i 1 timme.. pust vad jobbigt det va.. men VÄLDIGT behövligt. Vi tränade på att få star att få mer framåt bjudning. Fick knappt hålla i tyglarna alls. Så hon rekomenderade mig att rida på bett istället för hackamore. Eftersom han är sätt känslig så kan man inte ta i tyglarna alls utan att han saktar av och krullar ihop sig.. Det ser ju bra ut med hästen jobbar inte med ryggen och bakbenen då.. Så jag ska börja rida på svagt bett när jag rider på banan.. så han får mer framåt bjudning... Ska rida med det ett tag och se om det blir bättre.. till och med galoppen va bra idag när jag väl satt rätt och inte tog i tyglarna alls.
Fick även lära mig att sitta på ett helt annat sätt... vilket va svårt eftersom man är van att sitta på sitt sätt.. men det kändes ganska snabbt på star när man satt som man "skulle".. liksom längre fram i sadeln och på sittbenen.. och inte klämma med låren och knäna utan hitta balansen i stigbygeln och i sittbenen.. tränade även att sakta av med sätet.. alltså inte ta i tyglarna alls. Det gick faktiskt jätte bra.. han fattade precis vad jag menade.. så han är inte dum inte. :D
Efter passet va både jag och star lika svettiga.. star är inte känd för att vara den svettiga typen.. men idag tränade han ju med hela kroppen och knäppte inte bara av och böjde på nacken.. såå inte undra på att han blev svett..

Alexandra kom förbi och vi pövade hennes sadel på star för att se om det skulle ev passa med ett mindre järn till min sadel.. men det verkade inte göra det.. men vi har ju olika paneler också så det påverkar ju en del med.. men det ser ändå ut som om jag måste byta ut mina paneler istället för järnet.. men jag tänkte jag skulle göra en mätning på star.. (hon som säljer tillbehör till sadeln gav mig ett tips om hur man kunde göra) Så ska jag skicka det till henne och så skulle hon se vilken storlek jag ska ha.. och om det är järnet eller panelerna..

När jag och erica red i lördags så satt sadeln bättre än vanligt.. hmm konstigt det där.. men han får ju mer och mer muskler för varje dag så han kanske breddar sig mer och mer..
Eftersom jag inte använt sadeln på ett par veckor så kan det ju ha hänt lite i alla fall.. har ju ridit barbacka och med dressyrsadeln då det blivit mycket dressyr och hoppning.

Nej nu ska jag sova..
Och lite svar på frågan jag fick.. ska lägga ut bild på mitt hår.. har bara inte kommit mig för att ta ett kort..:)

Ha de..

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Sara!

Jag tycker att du är smal också.. men den människan verkar som sagt ha en lite annorlunda syn på vad som ska få kallas smalt.. om den nu påstår att jag va smårund innan, för de va jag definitivt inte..



Jag har tänkt komma in till din salong nån dag och shoppa lite pulver :P

Haha, inte vilket pulver somhellst utan du vet vad jag menar, såndär till håret! :D



Hoppas allt är bra med dig! :D

kramkram

2008-12-09 @ 20:58:10
URL: http://pumanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0