Dressyr träning 1 o 2

Jag och Affe har nu varit på två st dressyrträningar för samma tränare. Har bytt bett hit och dit, han behöver ett lättare bett när jag rider på banan, även om jag själv inte tycker det.. känns som om han bara kutar omkring med hivudet uppe i skyn som ett rådjur. Men tränaren tyckte att han gick väldigt mycket bättre den här gången med vanligt tre delat bett än förra gången med pessoa. Han länger stegena mer och blir inte så trippig, vilket jag kan hålla med om, men han blir så stum med det tre delade tycker jag. Men allt beror också på att jag endast måste rida med benen, inte något alls med tyglarna.. och man känner verkligen mjölksyran komma efter ett väligt kort tag. Enda gången han slappnar av och sänker sig är i galoppen.

Nästa gång vi rider för tränaren, så ska hon rida honom i början, och så får jag se hur han ser ut och sen om det är mig det är fel på eller om affe faktiskt är som han är.. Hoppas faktiskt på att det är jag som behöver träna upp mig och lära mig på rätt sätt..

Får nu se om Sunneritten blir av. Verkar inte som det. Kanske blir en träningsritt istället, då vet jag inte om jag åker alls.. får se..

ha de


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0