Affe affe affe

Fick öntligen tag på en veterinär på ATG i karlstad. De har inte svarat förut när jag ringt.. har bara kommit till en telefonsvarare som säger att de har mycket att göra och inte kan ta samtalet, Men till sist kom jag fram och kunde fråga lite om affes bakben.
Hon sa att det kan bli en vatten samling på det skadade stället och det tar längre tid att försvinna. Men så länge han inte har ont av det så är det inget att vara rädd för.. men jag ska använda back on track varje natt. Masserar också med lite arnika. Det ska vara bra mot gallor och det här i princip nästan samma sak fast den här är större..
Både skönt och inte att höra att det inte är nåt att oroa sig för. det ser ju lite illa ut.. men får hoppas att det försvinner.

Idag så har jag longerat och ridit lite.. min syster kom och hälsade på och ville provrida så vi sadlade på och hon red i ca 10-15 min och så red jag en sväng efter typ 4-5 min. Sen nattade jag hästarna och åkte hem.

Har fått kontakt med hon som äger Affes pappa.. fast han är inte längre hingst.. han kasterades vid sex års ålder tror jag hon sa. Han blev 18 här nu för några dagar sen.. och affe är 15. Så han böev pappa tidigt. Kul att ha kontakt med föräldrar till affe :D. Undra om Petrozka lever.. affes mamma..

Sunne ritten kanske är inställd. Rätt synd.. hade vart kul och nyttigt att åka iväg. Hade tänkt att rida PP 30km med Alexandra, Får se hur det blir.'

Ha de


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0